El nacionalismo se cura viajando

Y con nacionalismo no me refiero sólo al nacionalismo catalán.
Extiendo mi post hasta todos los nacionalismos existentes en esta nacionalizada sociedad.

Hace unos años, incluso podría decirse que hace meses, yo era de un nacionalista subido. Pero vi la luz. Y desde ese día de iluminación voy en contra de los países, tal y como los conocemos ahora, con fronteras que no defienden más que la confrontación entre los dos lados.

Quizá al ir en contra de la división de territorio fronterizo voy en contra de la civilización y la sociedad humana... aunque... bueno, soñar es gratis. Y fácil, sobretodo, fácil.

Aquí un vídeo que no habla de las naciones, sino de las ideologías racistas. Aunque puede aplicarse a todo.


15 persona(s) gritando:

ReadOnly said...

Las fronteras no tienen por qué suponer un enfrentamiento, pueden significar convivencia.

Pero las fronteras también delimitan un pasado común, una cultura, una lengua, unas tradiciones... Y es aquí donde pueden empezar las interpretaciones buenas y malas y el odio.

Los nacionalismos no llevan el odio inherente por definición pero reconozcamos que en los que nos tocan (especialmente el catalán y el vasco) hay bastante.

Este odio es debido ciertas interpretaciones de la historia y de los lavados de cerebro que se realizan para perpetuar la idea.

Ese es el mal de los nacionalismos.

La ausencia de fronteras que tu propones se llama anarquía y tampoco creo que fuera demasiado buena.

Geni Solà said...

Molt interessant aquesta reflexió que fas. Si per nacionalisme entens fanatisme, és evident que no porta res de bo. I en el nostre país en tenim un cabàs d'exemples. El vídeo és boníssim. Llàstima que no sapiguem rus per entendre la lletra. Però vaja, les imatges parlen per elles mateixes.
Estic d'acord que viatjant s'aprenen moltes coses, però viatjar és car. Llavors, què ens queda? LLEGIR!!!!! (Que, ara que hi penso, tampoc és que sigui tan barat, eh?

ReadOnly said...

Quan parles del "nostre país" és Espanya o Catalunya?

Arnau said...

Doncs, jo com més viatjo (que ya sabes que no es poco jeje) més agraden els altres paisos... ves quina cosa

Mònica Cervera said...

Hola nil!
Ja que et queixes de que no escric bé, aquí et deixo aquest comentari perquè comprovis que no és veritat.
S'ha de dir que em costa molt escriure així, eh?
:)

Albert said...

Molt maco eh l'ideal aquest de no fronteres, tot sueprbonic, supermaco, superideal, supermegalegre, pero és impossible, cada nació necessita el seu país i tota nació se sent incòmoda formant part d'una altre i pagant-li el menjar, el llit i l'hospedatge, per això tothom vol ser independent.
Qui no vol tenir llibertat? Qui vol estar lligat a algú?
Ningú, excepte els que es volen aprofitar dels altres, i em sembla que per aquí hi ha molts exemples clars.
Per això reclamo una reforma i dic:
YES! WE CAN! tot creient en les meves paraules, sino de que serviria?
I quan això succeixi ja pensarem en llocs idílics que no existiran mai. I si em dius que si que existiran, et dic; pensa en déu i en el paradís i veuràs que tot és una farsa.

Kekos said...

Como siempre, readonly tiene razón.
Y como siempre, Albert se curra mucho sus comentarios, pero no tiene razón.
No has entès el meu post, Albert, jo no proposo que ens "resignem" (nótesen las comillas) a viure dins d'un païs, i mantenir-lo, com tu dius. El que proposo és una idea una mica anàrquica, com bé ha dit readonly.
Y sí... puede que, a parte de ser una idea utópica y claramente imposible, también es la anarquía en estado casi puro.
No había pensado en las raíces. Puede que la base de estos enfrentamientos tan estúpidos no sea por culpa (completa) de las fronteras y individualidades de los países, sino por las costumbres ancestrales que nos dejaron nuestros antepasados.
Quizá tenga que hacer un post diciendo la que el mundo, todo él, es un retrógrado de los más gordos.

Kekos said...

Mònica, segueixes escrivint malament, tot i intentar fer-ho bé, però ben fet!! I, si em pots fer el favor, en els blogs (en el meu, al menys ^_^) facis els comentaris sense faltes, o intentant-ho, al menys.
Ben fet, bona feina ^_^

Anonymous said...

En serio, me encanta el video.

Y en cuanto al asunto de las fronteras, no pienso que haya que estar en contra de ellas sino fomentar la diplomacia y la cooperación internacional.

¡Un saludo!

Mònica Cervera said...

Vaja, moltes gràcies Nil. Però tu saps que ho intento, oi? :)

Mònica Cervera said...

Per cert Nil,saps que ha sortit el tercer llibre de Eragon (Brisinger)? :O que "xax" [nótesen las comillas, com dius tu ;)]
Ja sé que això no te res a veure amb el Nacionalisme, però tant fa :D
He fet moltes faltes?

Alícia Corral said...

Estoy de acuerdo con readonly,cada vez tengo más claro que el peso histórico tiene mucho que ver con la creación de las fronteras. además sería necesario sumar la " tontura " , en general , del ser humano y su mania por politizarlo todo...absolutamente todo.

Arnau said...

Vamoh a ver: Les fronteres existiran sempre, i sempre seran tema de conflictes. Es inherent en les especies "terricoles" (Les ET no ho se, no tinc el gust de coneixer cap), tots els animals, incluint l'home, sempre han lluitat pels territoris.
Territori es poder i poder es el que busca l'home, d'acord si, que hi ha excepcions, pero desenganyeu-vos, els que no busquen poder no tenen poder (tela amb la frase).
Vivim aixi i aixi ho veurem tota la nostra vida... i crec q bastantes generacions mes.

Arnau said...

Per cert he escrit amb faltes expressament, només per tocar els picarols... És el que té ser el germà gran jeje

ReadOnly said...

Ei Nau, com va?

Es cierto que las fronteras siempre estarán ahí, pero eso no es malo por definición.

Todo depende de cómo te las tomes.

Creative Commons License
obra de http://nomegustalaverdura.blogspot.com/ està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons